lördag 19 december 2009

Tänder

Nu har man inlett det sista arbetspasset för detta året och snart så väntar tre veckors ledighet. Ska bli skönt även om det känns som att jag knappt har jobbat i höst då jag har haft det bra och jobbat helgskift.

Väcktes av att Liam gallskrek och det var ingen hejd på det. Förmodligen så gjorde de nya tänderna sig påminda. Men efter en stund i famnen och lite Alvedon så slutade han att skrika. Men sova ville han inte riktigt så när jag åkte till jobbet så fick Agnes ta över och förhoppningsvis så somnade Liam.
Blev inte så många minuters sömn inatt men det kan kvitta nu när det snart är lång ledigt. Har fått veta att jag ska jobba nattskiftet efter ledigheten. Det är det bästa utav de vanliga skiften men helst hade jag ju fortsatt med helgskiftet. Jag trivdes mycket bra med nattskiftet när jag jobbade det förut, men nu är det länge sedan jag gick det skiftet och vi får väl se hur det funkar nu när vi har en liten Liam.

Hämtade svärmor i Skruv igår kväll när jag körde hem från jobbet och hon var väl inte direkt nykter, hon hoppade av vid glasbaren. Hon berättade om alla julklapparna hon köpt till Liam och Agnes. Jag har äntligen kommit på vad jag ska köpa till Agnes så det finns hopp om att julshoppingen i Kalmar kommande vecka inte ska behöva ta en hel dag.

Ikväll blir det finalen av dansbandskampen om jag klarar av att hålla mig vaken. Efter det blir det sängen för imorgon är det upp tidigt igen för att se om det går att få ihop bilen. Lär väl vara svinkallt bara för att man ska stå ute hela dagen.
Om bilen blir lagad så ska vi åka till Nybro imorgon eftermiddag för att göra julgodis hos mamma.

Nu är det bara 11 timmar och 30 minuter till julledigheten.

3 kommentarer:

Agnes sa...

Nu sover han äntligen!:) Ska också krypa till kojs nu. Egentligen borde jag inte det för nu är jag hur pigg som helst. Men om han ska hålla på likadant ikväll så är det nog bäst att vila lite.

Hoppas du orkar plöja igenom skiftet idag. Du får skriva ett inlägg till sen så får du tiden att gå lite. Slå en signal om du har tråkigt:)

Puss puss, ses ikväll!

Anonym sa...

Svärmor var inte onykter! Det fick du nog om bakfoten!

Anonym sa...

Svärmor var inte onykter! Det fick du nog om bakfoten!