onsdag 21 april 2010

Ny Bil

Idag fick man snällt kliva ur sängen redan vid åtta. Inte så vant eller bra för en nattarbetare, som väl är så jobbade jag inte hela natten igår så jag fick väl sova cirka fem timmar.
Vi begav oss mot Rävemåla strax innan tio för att fixa allt på banken. Ett stort tack till sparbanken eken som löste allt trots tidsbrist. Hade man ju kunnat drömma om på swedbank.
Efter en timme på banken så styrde vi mot Hestra. Vi var framme vid halv två tiden och han titta och provköra bilen innan säljaren hade ett telefonmöte. Under tiden han satt i möte så passade vi på att åka och äta lite. Agnes käkade pizza som hon verkade hyfsat nöjd med. Jag valde en hamburgare och det ångrar jag fortfarande då det kan ha varit det äckligaste som jag någonsin ätit. Hur kan man misslyckas så med en burgare? Så om ni är i Hestra och fundera på att äta så stanna inte på rixi.
Vid tre tiden så skrev vi sen papperna på bilen och sen kunde vi börja färden hemåt.
Jag fick köra Agnes mormors Audi och Agnes körde vår nya (bättre begagnad) V70.
Resan hem gick bra. Vi stannade i Lessebo och handlade lite och sen körde Agnes hem och jag begav mig till Broakulla för att lämna tillbaka Elsas Audi och hämta vår skrotiga 855:a. Kommer kanske en och tittar på 855:an imorgon vore ju bra om han ville ha den så att vi slipper ha den ståendes.
Jag var väl hemma vid sju tiden, så jag missade tyvärr dagens träning. Har kört cirka 50 mil idag och det brukar jag inte köra på en vecka.

Vid nio tiden slumrade jag till på soffan och Agnes hade lovat att väcka mig vid halv tio men det glömde hon den lilla virrpannan så vid tio i tio väckte hon mig. Var bara att slita tag i sin jobbar väska och försöka hinna till affären innan de stänger. Behövde något att äta inatt. Brukar inte äta på natten men idag så åt vi så tidigt så det var tvunget att ha med sig mat. Jag hann med nöd och näppe, sen var det bara att stressa vidare till jobbet och jag hann precis i tid.
Nu gäller det bara att hålla sig vaken hela natten, får väl se hur det går.
Bara att hoppas att man får sova ut imorgon.

Inga kommentarer: