lördag 24 april 2010

Seriepremiär

Ja då var division 6 Nybro igång. JIF inledde borta mot Flerohopp, ett lag som det inte gick så bra emot förra året. Årets första halvlek var inte så mycket att hurra över från något håll, men JIF vann klart på poäng. Något som noterades omgående från sidlinjen var att Flerohopps målvakt tappade bollar runt omkring sig. Hade bara JIF spelarna varit lite hungrigare så. Flerohopp hade också chanser och hade en tio –femton minuters period med tryck mot Axel. Flerohopp hade även en boll inne bakom Axel men domarn blåste av för något. Tack domarn, såg inte varför han blåste då det var en massa folk ivägen.

Andra halvlek tycker jag JIF kontrollerar stort och efter en stund gör R. Franksson 0-1 efter misstänkt offside men jag var inte riktigt med så jag uttalar mig inte om det. Mål blev det iaf.

Sen är det lite chanser åt båda hållen, mest JIF chanser men Flerohopp har den giftigaste som maulvaktajäveln Axeln gör en riktigt härlig reflexräddning på. strax efter det så skruvar Tobbe Fransson in en hörna direkt i mål . Årets mål?
Det finns dessutom en person i publiken som har förutspått att Tobbe ska skruva in hörnan direkt i mål.

Domaren får klart godkänt av mig, något som inte händer så ofta. Vet inte om jag sett honom dömma innan. Men han för gärna komma ner på IP och dömma.

1 kommentar:

Agnes sa...

Jaså? Vad lustigt. Kostar det något eller får du det genom jobbet?

Grattis! Vad var det för tröja?

Puss