söndag 21 mars 2010

Top of the table

Liam är sjuk med hög feber, han är så trött och matt så han orkar inte ens skrika.
Nyss så pratade lilleman glatt i babyvakten, så jag trodde att han skulle vara vaken ett par timmar, men när jag kom upp så sov han som en liten gris.

Annars har vi varit i Skruv idag och ätit middag hos Agnes morfar Harry där de vuxna alltid får en massa vuxensaft att dricka. Idag bjöds det på öl, vedervärdig whiskey eller whiskey är väl onödigt att kalla det. Det bjöds även på någon likör som inte var något vidare.
Liam var inte riktigt sig själv och satt bara i våra knän, istället för att busa med Martina och Jesper.

Dagen inleddes annars med fika på Kosta Café med Tobias för att sen fortsätta in i glasshopen för diverse inköp till ett gäng Göteborgare. Vi fortsatte genom resten av affärena också när vi ändå var igång.
Tobias handlade present till sin mamma Birgitta som fyller år idag. Ett stort grattis Birgitta önskar vi Kosta bor.

Fick se mitt kära Arsenal överta serie ledningen igår kväll och nu leder man ligan i och för sig med en match mer spelad och redan ikväll kan United och Chelsea gå om. Men man får väl hoppas på Torres och Martin Olsson.

Imorgon blir det nog att se JIF:s första tävlingsmatch för året, den går av stapeln på Emmaboda konstgräsplan med avspark klockan 18.00 det är den första matchen utav tre i gruppspelet i smålandscupen.
Jag har stora förväntningar på årets JIF lag då jag tycker att det ser mycket bra ut på spelar sidan. Sen har vi ju fått 2 nya tränare inför säsongen och det är den största anledningen till att jag tror så mycket på detta laget. Jag kan redan nu säga att jag aldrig har haft några bättre tränare på senior sidan.
Sen har det trillat in ett gäng nyförvärv och vi har fått behålla de flesta spelarna från förra säsongen. Hoppas även att våra sommarproffs kommer hem även denna sommar.

Nästa helg bär det av till Göteborg för att hälsa på Tobias, vi ska åka tåg upp och det ska bli mycket spännande och se vad Liam säger om det. Vi ser iaf fram emot att komma iväg på lite äventyr.

Inga kommentarer: